close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה מומלץ לבצע לפני שבוחרים בגירושין?

מערכת שורשה חשוון, תשעד09/10/2013

רבים מכם שמעו, כמשוער וכצפוי, את האמירה לפיה - קשה לבנות, קל להרוס. גירושין עשויים להיות מוצא מתבקש בהינתן נסיבות שונות אבל לא אחת הם עלולים להיות בבחינת צעד חפוז ונמהר

תגיות:

אז מה מומלץ לבצע לפני שבוחרים בגירושין?

תשובה מהירה, ירויה מן המותן, היא התשובה - עצרו רגע. חשבו מחשבה שנייה. שקלו את כל השיקולים שראויים להישקל, שיקולים שחשוב שיישקלו בכובד ראש: אולי ניתן למנוע את הגירושין; אולי גירושין אינם בהכרח הפתרון לבעיה אשר מניעה את בני הזוג לחשוב עליהם כעל מוצא, כעל מענה, כעל פתרון.

אם מנוי וגמור עם מי מהצדדים להתגרש - קל וחומר כאשר – זו החלטה משותפת, שמתקבלת בקור רוח וכתוצאה מההבנה כי הגירושין הם המעשה הנכון, אשר הנסיבות מחייבות אותו, חשוב להקפיד על שורה של דברים:

לשקול קבלת ייעוץ משפטי על מנת

להגיע להבנות ולהסכמות בנושא משמורת, חלוקת רכוש ועוד.להסכים, ככל שניתן להגיע להסכמה, על הערכאה המשפטית המתאימה ביותר לדיון בסוגיית הגירושין, כדי לא ליצור תחרות ומתח במצב שיש בו פוטנציאל נפיץ בלאו הכי.ללמוד היטב את הסמכויות של כל אחד מהגופים המעורבים בדיון בנושא זה: בית הדין הרבני הוא הגוף היחיד המוסמך לדון בעצם ההסכמה על אודות הגירושין ואופן הסדרתם, בעוד בסוגיות כגון משמורת, מזונות, הסדרי ראייה וחלוקת רכוש עשוי גם לדון בית משפט לענייני משפחה.על מנת לבחור את הייעוץ המיטבי, בין אם על ידי עורך דין ובין אם על ידי טוען רבני (המוסמך לייצג רק בבית דין רבני ולא בבית משפט) חשוב לברר ולוודא כי היועץ אכן מומחה בדיני משפחה ויש לו ניסיון בייצוג לקוחות מול רשויות המשפט השונות.האם די בסיוע המשפטי שמעמיד משרד המשפטים לזכאים או לארגונים שונים המעניקים שירות במחיר סמלי או אף חינם.העדפת פשרה (בכל פשרה גלום גם ויתור, אבל אין פירושו של ויתור בהכרח הפסד) והגעה להסכמות מחוץ לכותלי בין המשפט תמיד עדיפה: היא חוסכת זמן, עגמת נפש, כסף וטרחה.הסיכוי להגיע לפשרה הוא באמצעות הליך גישור מקצועי. עצם הנכונות של שני בני הזוג להיכנס לתהליך של גישור מגביר את הסיכוי למצוא פתרונות שיניחו את דעתם של השניים. ייתכן שהתוצאה החשובה של התהליך תהיה מניעת הגירושין על ידי מתן הזדמנות וסיכוי נוסף לבני הזוג ליישר הדורים וליישב מחלוקות בתוך מסגרת הנישואין ולא על ידי פירוקה.

אנשים מבוגרים נוהגים באחריות ובשיקול דעת

רבים מכם שמעו, כמשוער וכצפוי, את האמירה לפיה - קשה לבנות, קל להרוס. גירושין עשויים להיות מוצא מתבקש בהינתן נסיבות שונות אבל לא אחת הם עלולים להיות בבחינת צעד חפוז ונמהר, שנעשה לפני מיצוי הליכים של הידברות וניסיון לאחות קרעים או סדקים.

ניתן לקבל ייעוץ מקצועי אם במסגרת טיפול זוגי או משפחתי ואם בדרך אחרת, ובלבד שיישקלו כל הנימוקים לכאן ולכאן. בניית קשר זוגי חזק ויציב בכלל ומשפחה שמתפקדת היטב וכל אחד מאנשיה מוצא בה סעד וחום ותמיכה רגשית היא תהליך ארוך. טבעי שברגעי חולשה ומשבר יחלוף הרהור על אודות הגירושין כמוצא וכפתרון אבל חשוב לקחת בחשבון את כל ההשלכות שעלולות לנבוע מהגירושין ולהסתייע בהבנת משמעותם לאזור כוח לשקם את הנישואין ולעשות כל מאמץ נדרש - שעשוי להשתלם ולהועיל לבני הזוג ולמשפחה כולה – על מנת להמשיך לשמור על הבית.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה